اطلاعیه ها
چهارشنبه, 13 تیر 1397 ساعت 18:13

جلسه ریاست اتحادیه با قائم مقام وزیر

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

به اطلاع کلیه همکاران گرامی می رساند در تاریخ 97/04/13 ساعت 15 ریاست اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت جناب آقای مهندس سینکی، ریاست محترم سازمان صنعت معدن و تجارت جناب آقای مهندس صادقی، جناب آقای احمدی ریاست محترم هیئت عالی نظارت، جناب آقای مهندس پرتوزاده معاونت محترم سازمان صنعت، معدن و تجارت، جناب آقای مهندس مجتبیایی نماینده اتاق اصناف کشور و تعدادی از مسئولین از سازمانهای مختلف و تعداد 10 نفر از رؤسای اتحادیه ها در جلسه ای حضور داشتند و به مشکلات هر صنف پرداخته شد؛ لذا در مقابل سؤالاتی که از سوی ریاست محترم اتحادیه مطرح گردید و ارائه راهکارها در پایان به این نتایج ذیل دست یافتند؛ از کلیه همکاران عزیز و بزرگوار تقاضا می گردد به این موارد توجه داشته و در صورت برخورد با هر مشکل و موردی تا روز چهارشنبه 97/04/20به صورت کتبی به اتحادیه اعلام گردد.

  • هر شخص حقیقی یا حقوقی که قبل از تاریخ 97/01/20  ثبت سفارش کالا انجام داده و خرید کالا قبل از97/0/20 بوده ولی در سال 97 کالا وارد گمرک شده است به هر صورتی که کالا را خریداری نموده است یا به صورت اعتباری خرید کرده و کالا در گمرک می باشد یا به صورت بدون انتقال ارز کالا وارد کرده ولی در گمرک مانده است به هر دلیل که واردات انجام پذیرفته ( ولی در حال حاضر دولت اعلام نموده فقط از سامانه نیما مورد تایید می باشد) استدعا دارم مدارک کالا به صورت کامل به اتحادیه تحویل گردد تا هم ارز مورد نیاز تامین گردد و هم اینکه کالا از گمرک ترخیص گردد.
  • عزیزانی که کالا وارد نموده اند ولی با tsc گمرک اختلاف دلاری یا ریالی دارند، گمرک با پافشاری مبلغ درج شده در tsc را فقط قبول دارد و مدارک خرید واردکننده که از قیمت tsc دقیق تر و درست تر را قبول ندارد؛ در نتیجه با قیمت واردکننده کالا را ترخیص می نماید اما برای واردکننده بیش بود را در نظر می گیرد که گمرک به واردکننده اتهامات زیادی از این طریق وارد می نماید؛ خواهشمندم این مدارک را تا تاریخ 97/04/20 به اتحادیه تحویل نمایید که دارای دو مرحله می باشد یا اینکه در حال حاضر کالا در گمرک و به خاطر این اختلاف وارد نشده یا کالا را واردکننده ترخیص کرده اما پرونده ما به التفاوت از طرف گمرک در دست اقدام می باشد.
  • واردکنندگان عزیز که ثبت سفارش انجام داده اند در سامانه نیما هم تایید شده و به بانک یا صرافی نیز ارجاع داده شده است، اما تاکنون هیچ ارزی به درخواست آنها تخصیص داده نشده و حتی مبلغ سپرده و نیز 35 درصد ضمانت را نیز پرداخت شده ولی به هیچ عنوان تاکنون موفق به دریافت ارز نشده اند لطفاً مدارک خود را تا تاریخ 97/04/20 به اتحادیه تحویل نمایند.
  • از عزیزانی که ثبت سفارش انجام و در سامانه علامت زده شده و به بانک یا صرافی نیز اعلام شده است، اما بانک یا صرافی اعلام می نماید شما با نرخ آزاد دلار خود را تهیه نمایید و به دست تولید کننده برسانید، اما در بانک باید تعهد دریافت ارز 4200 تومانی را امضاء و تایید نمائید نیز خواهشمندم در صورت دارا بودن مدرک آن را به اتحادیه تحویل نمائید.
  • از کلیه عزیزان در خواست می گردد هر گونه مشکلی چه در رابطه با گمرک یا واردات و ارز وجود دارد به صورت کتبی تا تاریخ 97/04/20 به اتحادیه اعلام نمائید تا انشالله همه موارد در روز پنج شنبه 97/04/21 در کارگروه ماده 14 تصویب و انجام گیرد .

در پایان به کلیه همکاران عزیزم این اطمینان داده می شود هر مدرکی به اتحادیه تحویل گردد به صورت امانت می باشد و به هیچ عنوان هیچ گونه اطلاعاتی در اختیار هیچ نهادی یا سازمانی یا شخصی قرار نمی گیرد و پس از گرفتن مجوزهای لازم عیناً تمام مدارک به تحویل دهنده مدارک برگشت داده می شود؛ لذا خواهشمندم بدون هیچ نگرانی موارد مطرح گردد تا انشالله با کمک یکدیگر مشکل را بر طرف سازیم.

 تاکید دوباره؛  کلیه مدارک به صورت محرمانه و امانت صد در صد در اختیار اتحادیه قرار می گیرد و هیچ فردی حق دریافت کوچکترین اطلاعاتی ندارد. امیدوارم همکاران عزیز همکاری لازم را با اتحادیه انجام نمایند تا مشکلات صنف مرتفع گردد و این صنف را در زمره اصناف سوء استفاده گر محاسبه ننمایند و جایگاه صنف برای همیشه محفوظ بماند و اجازه هیچ گونه سوءاستفاده ای در صنف it  داده نشود.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران

سید مهدی میرمهدی کمجانی

 
 

نفرات آنلاین

ما 316 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

خدمات اتحادیه

راهنمایی