اطلاعیه ها
چهارشنبه, 27 دی 1396 ساعت 09:22

شرکت های وارد کننده موظف هستند خدمات پس از فروش را برعهده بگیرند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

به استحضار کلیه افراد حقیقی و حقوقی فعال در این صنف می رساند از تاریخ 96/10/30 گارانتی هر لپ تاپ باید در سایت شرکت مادر باشد و طبق آن در ایران توسط شرکتهای مورد تایید گارانتی شود؛ متاسفانه عده ای کالا را با گارانتی اصلی در کشورهای همسایه خریداری نموده و پس از ورود به ایران و فروش آن به همکار و یا مصرف کننده از شرکت مادر درخواست لغو گارانتی می نمایند؛ سپس به دلیل قطع خدمات شرکت اصلی درصدی را به صورت ریبیت دریافت می نمایدکه این خلاف قانون نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد. هر واردکننده از تاریخ فوق موظف می باشد علاوه برگارانتی تولید کننده که در سایت خود شرکت تولیدکننده درج شده است، گارانتی هر کالای سرمایه ای که وارد کشور می نماید را انجام بدهد؛ زیرا این کالاها گارانتی بین المللی دارند و در همه دنیا این یک قانون می باشد. در ایران به دلیل تحریم ها هر وارد کننده موظف است به نام شرکت خود نیز کارت گارانتی صادر نماید و در اختیار مصرف کننده قرار بدهد و در تمام مدت گارانتی حتی تا روز پایانی باید به مصرف کننده خدمات ارائه نماید؛ مصرف کننده نمی تواند کالا را در ایران خریداری کرده و خدمات را در کشور دیگری دریافت نماید. شرکت وارد کننده می بایست خدمات پس از فروش کالا را در ایران انجام بدهد؛ در غیر این صورت از ورود کالا توسط آن شرکت جلوگیری به عمل خواهد آمد؛ همچنین اسم شرکت از سایت اتحادیه حذف شده و مجوز آن ابطال می گردد؛ ضمن اینکه اتحادیه آن فرد حقیقی یا حقوقی را به عنوان متخلف در سایت معرفی خواهد نمود.

رئیس اتحادیه صنف فناوران و رایانه تهران

سید مهدی میرمهدی کمجانی

 
 

نفرات آنلاین

ما 364 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

خدمات اتحادیه

راهنمایی