راهنمای درخواست پروانه کسب

“مدارک مورد نیاز جهت اخذ پروانه کسب”

  • ارائه فتوکپی سند مالکیت تجاری برای اجاره نامه‌های عادی و تنظیم شده به صورت دستی و غیررسمی
  • ارائه اصل و کپی اجاره نامه کدرهگیری‌دار یا تنظیم شده در دفترخانه، برای شغل مرتبط
  • ارائه برگ پایان کار یا هرگونه مدارکی دال بر تجاری یا اداری بودن
  • ارائه تاییدیه کدپستی اخذ شده از اداره پست منطقه مربوطه(مهم) و یا مراجعه به سایت gavahi.post.ir
  • ثبت نام سایت هیئت عالی نظارتG4B.ir
  • ثبت نام کلاس اصناف در سایت Tehranecoat.ir
  • ارائه فتوکپی پروانه کسب قبلی یا اطلاع شغل قبلی واحد صنفی مورد نظر
  • ارائه فتوکپی پروانه کسب دیگر شخص حقیقی یا حقوقی (در صورت داشتن)
  • ارائه کپی مدارک شناسایی متقاضی: تمام صفحات شناسنامه، کارت ملی پشت و رو، مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت برای افراد ذکور کمتر از 50 سال یا معافیت تحصیلی از دانشگاه برای دانشجویان
  • ارائه 6 قطعه عکس جدید 3×4 متقاضی بدون کراوات
  • مدارک شناسایی مباشر: تمام صفحات شناسنامه، کارت ملی پشت و رو، مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت برای افراد ذکور کمتر از 50 سال یا معافیت تحصیلی از دانشگاه برای دانشجویان
  • ارائه 6 قطعه عکس جدید 3×4 مباشر بدون کراوات
  • تکمیل فرم های داده شده توسط اتحادیه شامل: فرم درخواست عضویت، فرم تعیین رسته، تعهد نامه ها(توسط دفترخانه گواهی امضا)، فرم مباشرت در صورت درخواست
  • جهت تشکیل پرونده در رسته خدمات حضوری اینترنت، داشتن حداقل 25 سال سن و مدرک تحصیلی دیپلم الزامیست.
  • ارائه آخرین اظهارنامه مالیاتی یا پیش ثبت نام مالیاتی دارای کد رهگیری و کد پستی صحیح
  • فرم آیین‌نامه اجرائی ضوابط صدور پروانه کسب جهت دفتر خدمات اینترنت(توسط دفترخانه گواهی امضا)
  • پیروان ادیان الهی ذکر شده در قانون اساسی کشور (اسلام، مسیحیت، کلیمی، زرتشتی)
  • در صورت داشتن شریک یا شرکا یا وراث، رضایت محضری و مدارک هویتی(صفحه اول شناسنامه و کارت ملی) الزامیست.
  • در صورت درخواست پروانه به صورت حقوقی (شرکتی) اساسنامه آگهی تاسیس، روزنامه رسمی و آخرین تغییرات الزامیست.
  • فرم رضایت محضری صاحبین امضاء (برای اشخاص حقوقی)
  • ارائه نامه رضایت همه اعضای هیئت مدیره در سربرگ شرکت(هنگامی که درخواست کننده جواز، شخص دیگری به جز مدیرعامل باشد)
  • نام فارسی یا مضامین موافق عفت عمومی جهت واحد صنفی
  • دارا بودن تجهیزات ایمنی، امنیتی، دوربین و صندوق نسوز

مراحل دریافت پروانه پس از تشکیل پرونده:

  • بازرسی اولیه، دریافت استعلامات، کمیسیون فنی، کلاس اتاق اصناف
  • قبل از تشکیل پرونده بدون هماهنگی هیچ وجهی پرداخت نگردد.
  • در صورت نقص مدارک هیچگونه مسئولیتی از جانب اتحادیه در خصوص روند پرونده نخواهد بود.
  • “استعلام مالیات از طریق سامانه اصناف” اضافه شود
دانلود فایل

نام فایل: راهنمای دریافت تاییدیه کدپستی

دانلود فایل

نام فایل: راهنمای ثبت نام سایت جدید

دانلود فایل

نام فایل: راهنمای ثبت نام کلاس اصناف